Paraty och São Paulo!

Hej alla där hemma!
Det känns så skönt att befinna sig i 30, 40 grader varma Brasilien undertiden som ni har minusgrader och snö i Sverige. Iallafall sedan jag bloggade sist har vi tyvärr lämnat våran paradis ö Ilha Grande och begett oss vidare på våran resa. Första stopet blev den lilla kuststaden Paraty, när vi kom hit hade vi inte bokat något hostel än så vi åkte direkt till "the main beach" och började gå runt bland dom 4, 5 hostlerna som fanns där. På tredje försöket fick vi napp på Geko Hostel ett jätte fint mysigt hostel 10 meter från stranden, supermysigt! Det absolut mysigaste med hostlet var att dom ägde en bar på stranden så på kvällen satt man där och drack öl och på morgonen serverades det frukost, på stranden!
Dom 3 dagarna som vi tillbringade i Paraty gick åt till att softa på stranden, gå runt i den gamla fiskarbyn som hade stengator och gamla fina hus och så åkte vi ut på en båttur! Båtturen Höll på i 5 timmar och tog oss till några öar och stränder som ligger utanför Paraty, det är som ett paradis verkligen! Det ända som jag är superbesviken på är att just nu är det mycket alger i vattnet här i brasilien, jag antar att det är som i augusti i Sverige när alla alger kommer. Iallafall, algerna gör vattnet här grummligt och grönt, så jag tog med snorkeln och hoppades på att jag skulle kunna snorkla lite men det gick inte...
Lite bilder från båtturen, tyvärr har jag inte bilder på den gamla byn med stengator och gamla hus.
Efter Paraty tog vi en nattbuss från Paraty till São Paulo, som vi typ nästan inte kom med.. Eftersom att vi har beställt all transport med Bamba experience så har vi våra biljetter på e-mail så när vi kom till bussen så visade jag upp e-mailet men då säger buss chauffören att vi MÅSTE ha en utskriven biljett och att han inte kan göra det på deras kontor för att elen hade gått. Vi bara va? Det är ju inte vårat fel att du inte kan skriva ut en biljett till oss som vi har betalat för bara för att strömmen har gått... Tiden gick och vi höll på att missa våran buss, det var droppen för Emma som brusade upp som aldrig förr och skrek till busschauffören på engelska, som skrek tillbaka till henne på portugisiska och allt blev kaos! Men Emma gav sig inte och lyckades tillslut tvinga chaffören att handskrivna våra biljetter, så en STOR applåd till Emma! Jag har kännt Emma i 10, 12 år nu och har bara sätt henne så arg en gång innan och det var när jag kallade henne jävla 08 när vi var typ 12 haha.
Nu befinner vi oss i São Paulo och vi gillar det tyvärr inte.. São Paulo är jätte stort och saknar det där lilla extra som Rio har. Alla Braziljenare som man pratar med säger: åh São Paulo, Party, shopping Och ja det är väll det man kan göra här antar jag, men vi vill ha strand... Men igår gick vi till parken dom har här iallafall, Parque do Ibirapuera. Det var kult! Vi käka glass och kollade på svarta svanar! Jag har inte sätt det sen Nya Zeeland så för mig är dom super coola! Igår gick vi även ut här i São Paulo men Inte till en av dom super stora coola barerna som alla pratar om utan till en liten bar gata där man köpte sina öl och sedan stig på gatan och bara pratade och var glad, det var kul!
Lite bilder fram parken i São Paulo.
Inatt ska vi ta ytterligare en nattbuss för att komma till kuststaden Floranapolice, här blir det sol och bad och förhoppningsvis lite dykning! Vi hörs om en vecka!
Puss och Kram

Kommentarer
Mamma Monica säger:

Tråkigt med algerna, men vackert ändå måste jag säga. hoppas det blir bättre på nästa stopp, så ni kan dyka. Är i Sälen hos Daniel och Mattias, det har snöat sen jag kom upp i torsdags 10 minus men idag har solen varit uppe några timmar och det var underbart i backarna. Ha det så bra kram🐰🐰🐰

2014-01-18 | 17:36:20
mormor säger:

Är avundsjuk på dig,varmt och skönt kram mormor morfar

2014-01-18 | 18:52:11
Pia Lämber säger:

Hej Johanna!
Kul att läsa om er resa och se alla fina bilder! Det får mig helt klart att längta till varmare breddgrader! Ha det nu så himla kul o bada lite för mig med😊 kram Pia. Alla hälsar!

2014-01-24 | 09:53:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback