Florianopolis!

Hej alla där hemma, nu har vi snart spenderat en vecka på ön Florianpolise som ligger typ 11, 12 timmar nedanför São Paulo. Florianopolis känns inte riktigt som en ö för den är jätte stor och man åker inte färja hit utan man åker bara över en bro, så kanske påminner lite om Orust. I alla fall, Florianpolise är tillskillnad från "familje paradiset, Ilha Grande" paradiset för ungdommar. Här på ön finns verkligen allt som man kan tänka sig, man kan sola och bada på någon av dom typ 20 stränderna som finns här eller så kan man, surfa, dyka, skydiva, rafta, rida, hyra båt, vattenskoter och massa massa mer! Och självklart så är det fest varje kväll, kl 10.30 varje kväll går det en party buss från vårt hostel (backpackersunset)  till olika krogar, pubar och nattklubbar som finns på ön! Så vi har legat i hårt hela veckan och nu ser jag och min kropp fram emot att vara nykter i några dagar, ska bara lägga sista krutet på helgens omtalade poolparty ;)
Så vad har vi gjort under våran vecka här på Florianpolise förutom att festa, joo dom första dagarna här bara vi tog det lugnt och softade på den närmaste stranden från vårat hostel nämligen Male beach. Male beach är en väldigt stor men fin strand.
I torsdags gav jag och Emma oss ut på en dykar båt och gjorde ett dyk i havet här utanför ön, det var superkul! Och kanske höjdpunkten på denna veckan! Vi var lite skeptiska först på grund av sikten i vattnet. Men det visade sig vara 15 meters sikt så vi var super nöjda! Och sedan hände det som gjorde det här dyket till kanske ett av dom bättre dyker hitintills, helt plötsligt var vi i mitten av fyra stora havssköldpaddor. Jag såg havssköldpaddor i Australien också och då var jag kanske 4 meter från dom när dom simmade iväg. Så vad vi gjorde var att vi satte oss ner på botten kanske 2 meter från dom och allt dom gjorde var bara att kolla på oss. Efter några minuter rörde vi oss försiktigt närmare och när vi var en meter från dom satte vi oss ner på botten igen och bara njöt och tog in all den skönhet som detta djur verkligen har! Helt otroligt! När dom senare valde att simma därifrån simmade vi båda fram till dom och "klappade" dom! blir nästan gråtfärdig! Varför jag älskar att dyka så mycket är för att som dykare blir man verkligen inbjuden in i deras värld och dom är inte rädda för dig, fiskarna simmar runt dig och sköldpaddorna låter dig röra dom, jag är såld för resten av mitt liv!
igår valde vi att hyra en bil tillsammans med våra nya kompisar, Jordan från England och Bastian från Tyskland. Med bilen åkte vi till en av dom mest söndraste stränderna, Matadeiro beach. Den var väldigt vacker och vi hade en trevlig åktur i bilen även ifall vi inte hade någon AC och det var jätte trångt att knö in 5 pers i en mini bil.
På söndag eller måndag åker vi till Iguasso falls, ska bli riktigt mäktigt!