Cordoba

hej alla där hemma, förlåt för att jag inte har haft möjlighet att uppdatera bloggen men dom senaste dagarna har varit såååå späckade. Efter Buenos Aires så åkte jag och Emma till en stad i norra Argentina som heter Cordoba och Niklas åkte tillbaka till Sao Paulo i Brasilien för att möta upp sina kompisar som han träffade i florainopolise. Cordoba är Argentinas näst största stad efter Buenos Aires men egentligen är den inte alls speciellt stor. Vi spenderade 3 dagar i Cordoba men tyvärr så var vi båda sjuka efter en veckas festande i Buenos Aires så vi sov kanske 20 timmar per dygn och när vi inte sov tog vi lite promenader i staden och åt god mat. Cordoba är en student stad och vi märkte att staden vaknar till liv på natten, men eftersom att vi var sjuka så stannade vi hemma och sov på natten och gick tyvärr inte ut någonting. Men jag tror att det är mycket bra fest i Cordoba. Något jag tyckte var väldigt bra i Cordoba var att staden var väldigt ren! I Buenos Aires finns det sopor på gatan och hemlösa människor och barn men i Cordoba var allt väldigt rent och jag såg ingen hemlös människa! Stötte på ett barn som bad om pengar en kväll men thats it. 
Just nu befinner jag mig i Mendoza som ligger i norra Argentina ganska nära Cordoba och det är hur fint som helst! Mer om det i nästa inlägg. Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback