HOPPA FALLSKARM!! 24 september

GISSA VAD VI GJORDE?!
 
Bl.a. firade vi Malins fodelsedag. Med bravur.
Vi hoppade fallskarm!
 
Vi vaknade pa morgonen, latt nervosa. Efter frukost hamtades vi upp av Emma fran Abel Tasman Skydive. Pa plats fick vi ta pa oss vara fina overaller och ladermossor. Vi fick varsin tandemhoppare: Johanna fick Scruffy, den aldsta och mest erfarna (han hade gjort ca 15 000 hopp). Malin fick Chris, en kort engelsman. Michaela fick Mike, som var cool. Dessutom hade vi varsin kameraman som skulle filma oss och ta kort (ojojoj, vilka "snygga" bilder och videor).
 
 
 
 
Precis innan vi ska in i planet.
 
 
 
 
 
 
 
I planet pavagen upp var det en blandad kansla av radsla, skrack, adrenalin, gladje och forvantan.
 
 
 
 
 
 
Nar man ska hoppa fran planet ar ens tandernhoppare pa insidan och dusjalv pa utsidan utav planet och da ar man inte sa kaxig...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Inte sa latt att posa nar man faller i 200km/h
 
 
 
 
 
 
Landningen var vacker och smidig ifran oss alla.
 
 
 
Tre glada fallskarmshoppare!
 
Vi alla tre ar overens om att det ar en heltfantastisk upplevelse som vi alla vill gora om igen, (utan att blunda), Michaela vill gora det varje dag.
Efter fallskarmshoppningen gick vi och fyllde vara magar med thai, och sedan somnade vi gott pa stranden;
 
Puss o kram
Johanna, Michaela och Malin
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Agnes a säger:

aaaaa, va gött tjejer! jag har också hoppat med mike haha

Svar: haha jaså! de var lite äldre än vi tänkt oss, haha ;)
Johanna

2012-09-25 | 11:29:18
Sofia säger:

Herreguuud, så läskigt!!! Att ni vågade, det hade jag aldrig... Malin du är hur cool som helst :) Och vilka söta ansiktsbilder i luften- ha ha ha vad roligt :D

Kram på dig Malin <3

Svar: Det var sjukt roligt! Bland det bästa jag gjort. Hahaha, jag vet, har tusen andra bilder där jag ser helt sjuk ut i ansiktet. Kul att visa när jag kommer hem! Hälsa grabbarna från mig. Kram kram <3
Johanna

2012-09-25 | 13:22:12
Lennart säger:

Häftiga brudar, ser jättehärligt ut. Måste ha pirrat en hel del strax innan uthopp. Får väl ta mig ett litet skutt här hemma istället. Kul att ni är så flitiga på bloggen, var rädda om varandra...

Många kramar till Malin från pappa

Svar: Jaa, det pirrade kan man säga! Det var grymt. Ja då, det är vi. Kram!
Johanna

2012-09-26 | 12:53:26
Mamma Monica säger:

Hej, Hur vågar ni. Ser läskigt ut. Säkert en otrolig upplevelse. Kul att ni lägger in så många bilder, känns som man är med lite på ett hörn.
Grattis Malin och ha det så bra alla tre, Kram.

Svar: Hej mamma! det läskigaste var att hoppa ur planet :) resten var helt okej! malin tackar! ha det bra hälsa dom andra!
Johanna

2012-09-26 | 15:00:22
Frida säger:

Shit vad häftigt! Riktigt coolt att ni vågade göra det. Och Malin -bilderna på dig i luften (med kinderna och allt) är så jäkla roliga!! Haha :)
Kram på er!

Svar: Haha ja, jag ser inte klok ut!! får visa resten av bilderna när jag kommer hem. :) hörde att du inte mått så bra det senaste, krya på dig!! Massa pussar och kramar <3
Johanna

2012-09-26 | 17:50:16
emilia och elise/ till michaela säger:

shit Michaela hur vågar du? kram på dig<3<3

Svar: hahah det var faktiskt jätte roligt :) älskade det!! Jag var nervös innan men nu vill jag bara göra det igen! Massa kramar och pussar på er!!<3<3
Johanna

2012-09-27 | 20:52:30
Mamma Elenor säger:

Herre Gud, vilket mod!!! Mormor har läst er blogg och blev alldeles till sig. Hon hälsar.
Massor av pussar :)

2012-09-28 | 15:34:04
mormor margareta säger:

Hur vågar ni, det ser läskigt ut.Men en härlig upplevelse Många kramar mormor, Morfar hälsar

Svar: tack mormor, hoppas att ni har det bra där hemma! kram
Johanna

2012-09-28 | 17:57:24
Bloggadress: http://jomimas.blogg.se
Pernilla R säger:

Ååhh gud vad underbart!! Kan tänka mig att det var lite häftigare utsikt där än från Näsinge flygfält ;) haha! Finns ju inget bättre sätt att fira en födelsedag Malin:) kram på dig!

Svar: Hej du! Jaa, det var sjukt kul!! Vill göra det igen. Hade kunnat tänka mig ett till hopp i Queensland, som har massa häftiga berg runt omkring. Nu är vi i Alice Springs i den riktiga outbacken, mycket sandigt. Ha det gott! Kram
Johanna

2012-09-28 | 19:39:22
Ulla-Brith säger:

Hej Malin! Fick reda på Er blogg av Jenny. Roligt att se att Ni har det kul och med mycket upplevelser. Har tänkt på dig hur du har det, men nu ser jag att du mår bra!
Kram Ulla-Brith

Svar: Hej Ulla-Brith! Roligt att höra av dig. Ja, här har vi det riktigt bra! Nu har vi kommit till Alice Springs i Australiens outback, och ska hoppa på en tur som tar oss till Ayers Rock. Kommer lägga upp ett inlägg om det senare :) Hoppas du har det bra där hemma, ta hand om dig! Kramar från Malin
Johanna

2012-10-01 | 07:44:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback